Icon

Hoe Spaces met een app een nieuwe doelgroep weet te bereiken.

The issue.

Een groeiende groep klanten van Spaces wenst op basis van gebruik(sduur) te betalen in plaats van een vast maandelijks bedrag.

The solution.

Een strak vormgegeven en functionele app waarmee Company Members hun werkdag kunnen kopen.

What was our challenge?

Spaces vroeg Cobra Systems om hulp bij het bepalen op welke (digitale) manier ze het beste het gebruik van hun klanten kunnen bijhouden.

“Cobra Systems denkt vanuit de Business in plaats vanuit de techniek, dat werkt heel fijn. Ze hebben het gehele traject begeleid en een app gerealiseerd waarmee we een nieuwe groep klanten kunnen bedienen.”

Lieke Otten, Programma Manager bij Spaces

What did we do?

Cobra Systems is begonnen met een inventarisatie van de opties op basis van persona’s en de gewenste user journey.

Daarnaast is gekeken welke  technieken de zakelijke doelstelling van Spaces zouden kunnen behalen. Op advies van Cobra Systems heeft Spaces gekozen om een app te ontwikkelen voor dit systeem.

Er is een Proof of Concept App gerealiseerd op basis van Bluetooth en iBeacons bij Spaces Zuidas. Uit deze test bleek onder anderen dat de kans op fraude te hoog was en dat veel mensen toch hun bluetooth uitzetten.

De app is doorontwikkelt op basis van GPS en het kopen van één dag.

What are the results?

Het resultaat van deze vernieuwende Digital Solution en het app-ontwikkeltraject is een mooi vormgegeven app waarmee Company Members hun werkdag kunnen kopen. Zodra een Company Member zijn werkdag heeft gekocht, krijgt hij of zij gemakkelijk toegang tot de WiFi. Aan het einde van de maand ontvangt het bedrijf de factuur voor de gewenste dagen.

  • Design, technische ontwerp en realisatie Spaces Company Members App.
  • Prototype, Proof of Concept en gebruikerstests van het systeem hebben geleid tot een wezenlijk betere werking van de app.
  • Strategische begeleiding van het ontwikkeltraject, van het eerste idee van Spaces tot een volwaardige App.