Meer contact met bezoekers op locatie
Bezoekers op jouw locatie maken graag gebruik van (gratis) WiFi. We vertellen hier hoe je een wireless netwerk op jouw locatie kunt inzetten om uiteindelijk sneller je KPI’s te kunnen behalen!
Zo is het koppelen van een Onsite portal aan je WiFi-netwerk niet alleen een manier om bezoekers van jouw locatie op een veilige manier toegang te verschaffen tot het netwerk, maar geeft het je ook de kans om in contact te komen met je bezoeker en daarmee het portal als een marketingtool in te zetten. Daarnaast kun je als locatiebeheerder een stapje verder gaan en via de WiFi in contact komen met je bezoeker en diens behoefte op locatie leren kennen. Naast een Onsite portal gekoppeld aan je WiFi-netwerk zijn er nog meer mogelijkheden voor contact met bezoekers op locatie.
Location based services als sleutel
Zoals je voor je online bezoekers een webapplicatie ontwerpt en bouwt, gebaseerd op de digitale customer journey, kun je dat tegenwoordig ook op locatie doen. Denken in de behoefte van jouw klanten en hoe dat aansluit bij de business doelstellingen gaat een stapje verder dan het ‘slechts’ aanleggen van netwerkvoorzieningen maar kent een groot verschil: in plaats van dat het iets kost, levert het doorgaans iets op. Bij Cobra Systems hebben we ruime ervaring met het ontwikkelen, aanleggen en beheren van locatie gebaseerde digitale kanalen. Door middel van een slimme koppeling van de verschillende kanalen met de door ons zelf ontwikkelde (webbased) software kunnen we de digitale klantreis van jouw bezoekers meten, voorspellen, inzichtelijk maken en zelfs beïnvloeden. Als je holistisch naar je locatie kijkt dan zie je de link tussen verschillende services, zoals Digital Signage, WiFi en Bluetooth.
Visual attraction via Digital Signage
Visualisatie en beeldschermen beïnvloedt de manier waarop mensen denken, voelen, handelen en beslissen. Het inzetten van Digital Signage op jouw locatie kan eraan bijdragen dat bezoekers worden geënthousiasmeerd om gebruik te maken van specifieke aanbiedingen die worden getoond via het scherm. Dit kan van alles zijn: reserveren voor een lunch in een restaurant op de locatie, het huren van fietsen, de aankoop van een product, het aanmelden voor een evenement, etc. De mogelijkheden zijn oneindig. Juist door te koppelen met het toch al aanwezige goede WiFi netwerk kun je extra diensten aanbieden, bijvoorbeeld eenvoudig via een QR code op het grote beeldscherm.
Inzicht in bezoekersstromen op locatie
Net als met een website, kunnen ook je bezoekers op locatie veel data opleveren. Deze data is vaak heel ruw en komt bijvoorbeeld uit een WiFi apparaat of van een app. Leuk voor IT-ers, maar niet voor een business manager. Het is dan fijn als je alle relevante informatie in één overzicht krijgt. Liefst in een real-time dashboard met visualisaties van de digitale klantreis van alle bezoekers op jouw locatie. Klinkt als de perfecte marketing/business tool! Gelukkig is dat mogelijk. Met het Visitor Interaction Platform (VIP) kan er direct worden gestuurd op KPI’s zodat er onmiddellijk concrete acties aan kunnen worden verbonden. Er is een snelle koppeling met alle relevante digitale bronnen mogelijk, inclusief automatische rapportages en alerts.
Advies op maat
De digitale customer journey invoeren op je locatie, daar is kennis voor nodig. Wij denken dat het fijn is als je een organisatie erbij haalt die verder gaat dan het leveren van IT dienstverlening. Die misschien wel meer vanuit design naar je klanten kijkt dan vanuit techniek. Maar tegelijkertijd weet dat juist nu de technische basis nog altijd enorm belangrijk is, en dus uitstekend geregeld moet zijn. Wij denken dat dit het beste kan als jouw leverancier zich uitsluitend richt op location services. Daarom leveren we bij Cobra Systems alleen maar Wireless services, Digital Signage en Onsite Portals. Dan kunnen we ons concentreren op het leveren van een uitstekende klantervaring. Dus, ga je voor klantwaarde, zoek een bedrijf dat een roadmap naar een digitale oplossing voor jouw organisatie kan ontwikkelen. Soms door te starten met goede WiFi en het daarna verder verkennen van de technische mogelijkheden, prototypes te maken en je stap voor stap te begeleiden naar een digitale toepassing waar je klanten/bezoekers blij van worden!
Exploitatie en beheer
Maak je eenmaal gebruik van location services, dan is het fijn om te kunnen vertrouwen op een partner die mee helpt om jouw doelstellingen vast te stellen en te behalen. Uiteraard heb je uitstekende beheer en ondersteuning nodig om je digitale oplossing blijvend te laten functioneren. Idealiter levert de dienstverlener een serviceketen om jou en je klanten/bezoekers blijvend van de customer journey voorziening te laten genieten!
Over Cobra
Cobra Systems bedenkt samen met jou creatieve en innovatieve digitale oplossingen voor locaties met veel bezoekers. Supersnelle WiFi, Onsite portals en interactieve Digital Signage waarmee jouw bezoekers gegarandeerd een top-ervaring hebben op alle fysieke locaties. Dat is waar onze specialisten dagelijks aan werken!
Benieuwd of we jouw bedrijf of organisatie kunnen helpen om snel resultaat te boeken? In een kwartier weet je meer! Bellen of mailen mag natuurlijk ook 🙂