Hét platform voor jouw business opportunities op locatie
Voor de meeste bedrijven is integraal overzicht van business kansen goud waard. Achter ogenschijnlijk nietszeggende verbanden, die misschien niet direct met de core business van je bedrijf te maken hebben, kan namelijk interessante (marketing)informatie schuil gaan. Maar hoe maak je die informatie en kansen inzichtelijk voor jezelf?
Je wilt succesvol zijn in wat je doet en alle kansen benutten die zich binnen je doelgroep voordoen, vooral als het om bezoekers/klanten op locatie gaat. Dit vereist natuurlijk een goede en structurele relatie met die doelgroep, maar wist je dat de grootste schat aan informatie te halen is uit de (digitale) informatie die je al eerder over je doelgroep hebt verzameld?
Een oerwoud aan data
De informatie die je door de tijd heen over je doelgroep hebt verzameld is vaak heel divers, uit uiteenlopende databronnen afkomstig en op verschillende manieren en plekken opgeslagen. Hoe kun je uit deze onoverzichtelijke brij van data toch de juiste, waardevolle informatie filteren om business kansen te herkennen? Daar heb je toch een data scientist bij nodig? En die zijn schaars en enorm duur? Klopt, maar jij kent je business best goed. En wij kennen jouw business ook. We hebben daarom een alternatief bedacht dat direct te implementeren is. Gebaseerd op een methode die in de praktijk bewezen is: de digitale klantreis.
Wat zijn de belangrijkste indicatoren?
Bij organisaties met veel bezoekers is de volgende data vaak snel te achterhalen en samen te vatten in één overzicht op alle locaties:
- Verkoopcijfers
- Demografie, online en op locatie
- Aantallen bezoekers
- Verzamelde CRM data (e-mailadressen)
Niet alleen een dashboard, maar real-time acties
De meeste mensen hebben geen tijd of zin om de hele dag naar een dashboard of rapportage te staren. Het zou mooi zijn de informatie ‘actionable’ te maken. Ofwel: je hoeft er niet alleen naar te kijken, je kunt er ook wat mee doen! Real-time, op basis van rules en koppelingen met digitale kanalen. En aan het eind van elke dag krijg je een samenvatting op je mobiel of smartwatch. Zou dat niet mooi zijn?
De oplossing: het Visitor Interaction Platform
Cobra Systems is jaren geleden al gaan inzetten op de ontwikkeling van een integraal digitaal platform waarmee je als organisatie inzicht krijgt door ruwe data vanuit verschillende bronnen in begrijpelijke informatie te presenteren in één overzicht: het Visitor Interaction Platform (VIP). Hiervan is nu een direct leverbare Cloud versie beschikbaar.
Het grote voordeel van het VIP is dat meerdere databronnen geconsolideerd worden in één dashboard. Hierdoor worden complexe gegevens inzichtelijk en doorzoekbaar gemaakt. Met andere woorden: je klantdata wordt ‘accessible’. Daarbij kun je met één druk op de knop gerichte rapportages opvragen, ontvang je pushberichten en is er een automatische mailfunctie.
Ideaal om niet eerder ontdekte marketingkansen inzichtelijk te maken en vervolgens direct actie op te ondernemen. Met als uiteindelijk doel: meer online en/of offline bezoekers!
Over Cobra
Cobra Systems bedenkt samen met jou creatieve en innovatieve oplossingen voor digitale toepassingen. Effectieve websites, handige apps en supersnelle WiFi waarmee bedrijven succesvol zijn en waar klanten blij van worden.
Ook benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen?