Extra touchpoints met klanten? Zo past WiFi in je customer journey

In je customer journey beschrijf je hoe je gebruiker om gaat met jouw product van begin tot eind van de ‘experience’. Door deze journey in kaart te brengen, krijg je beter inzicht in de wensen, behoeften en knelpunten van je klanten. Op basis daarvan kun je de dienstverlening optimaliseren met als gevolg blije klanten. Wij geven een aantal handige tips hoe je WiFi hierbij kunt inzetten.

WiFi is niet meer uit onze samenleving weg te denken en lijkt soms wel een levensbehoefte te zijn geworden. Dat biedt voor jouw organisatie verschillende uitdagingen maar ook kansen. Door WiFi op de juiste manier in te zetten in de customer journey, krijgen gebruikers of klanten een optimale beleving.

WiFi in de customer journey

Anno 2018 is WiFi the answer, no matter the question. Tegenwoordig willen we altijd en overal bereikbaar zijn en snel en stabiel internet kunnen gebruiken. Of het nu gaat om campingbezoekers die willen Netflixen of online willen opzoeken wat er in de omgeving te doen is of welke bussen er rijden. Of toeristen op een rondvaartboot die extra informatie over de tour of de omgeving kunnen opzoeken en foto’s kunnen delen met vrienden en familie.

WiFi-portal

Wil je WiFi op een zakelijke of commerciële manier inzetten, dan kun je middels een WiFi portal zorgen voor meer touchpoints met je klanten. Een portal zorgt ervoor dat je meer kansen kunt creëren om met je klanten in contact te komen. Klinkt voor de hand liggend, maar toch wordt dit in de praktijk nog vaak vergeten óf slecht benut. Voor veel organisaties geldt dat ze meer bezoekers op locatie ontvangen dan op hun website. Deze bezoekers zijn zeer waardevol en met de inzet van een WiFi-portal kun je gerichte aanbiedingen doen, precies waar en wanneer de klant daar behoefte aan heeft.

Extra touchpoint voor je klanten

Wanneer je je bestaande WiFi-netwerk uitbreidt met een WiFi-portal kun je daarop bruikbare informatie plaatsen, zoals bijvoorbeeld het menu’s, animatieprogramma’s, nieuwsbrieven, ‘download onze app’ of een link naar sociale media als Facebook en LinkedIn. Ook kun je Buiten-WiFi plaatsen waardoor je tot op enkele tientallen meters buiten je locatie nog in contact kunt komen met (potentiële) klanten. Handig om die hongerige voorbijganger te laten weten dat er nu een speciale aanbieding is voor een broodje warme kip met een kopje verse koffie.

Quick wins

Er zijn verschillende manieren waarop je hiermee snelle winst kunt behalen: Lijst van e-mailadressen samenstellen, social media campagne opzetten. Op basis van de gegevens die je via je WiFi-portal ontvangt, kun je een bezoekersanalyse uitvoeren. Je kunt een actie verbinden aan het connecten met je WiFi-netwerk. ‘Log nu in en ontvang een gratis drankje’.

 

 

 

Ben jij ook benieuwd hoe je extra touch points in je customer journey kunt inbouwen?

Cobra Systems is gespecialiseerd in creatieve en innovatieve oplossingen voor digitale toepassingen. Optimale websites, handige apps, supersnelle WiFi én blije klanten! Ook benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Maak kennis met onze digitale diensten