Digitaal succesvol zijn met 3 pilaren van goede en effectieve digitale kanalen

Hoe weet je of jouw website, app, WiFi of andere digitale kanalen bijdragen aan jouw digitale succes? Met de drie pilaren van digitaal succes geven we je handvatten waaraan je de effectiviteit van jouw digitale kanalen kan toetsen.

Strategisch digitaal succes

Organisaties die digitaal succesvol willen zijn, zorgen ervoor dat ze hun klanten op de juiste manier digitaal kunnen verleiden. Het is essentieel om hiervoor een digitale klantreis te ontwerpen, zodat je de juiste kanalen op het juiste moment inzet. Dat zorgt voor tevreden klanten én een organisatie die haar zakelijke doelstellingen bereikt.

Binnen die klantreis zijn er verschillende digitale kanalen waarmee je interactie hebt met jouw klanten. Denk daarbij bijvoorbeeld aan jouw website, app, WiFi-netwerk of social media.

3 pilaren van strategisch digitaal succes

Maar hoe richt je nu die digitale kanalen effectief in? Bij het behalen van digitaal succes staan de volgende 3 pilaren centraal.

Zakelijk perspectief

Allereerst breng je je zakelijke doelstellingen in kaart. Daarbij hoort ook een analyse van de effectiviteit van jouw digitale marketingkanalen. Dragen deze bij aan het behalen van jouw organisatiedoelstellingen? Vaak zie je dat de doelstellingen waarmee de kanalen gebouwd zijn na een 2-3 jaar niet meer overeenkomen met de huidige doelstellingen. Dan is er dus werk aan de winkel.

Gebruikersperspectief

Hoe ervaren jouw klanten het gebruik van jouw digitale kanalen? Zijn ze tevreden of missen ze zaken? Gebruiksvriendelijkheid van digitale kanalen is meer dan ooit cruciaal voor tevreden klanten en een goede conversie.

Technisch perspectief

Op basis van het zakelijke en gebruikersperspectief volgt de technische oplossing. Technisch gezien moeten die kanalen natuurlijk veilig, snel genoeg en gebruiksvriendelijk zijn.

Pas wanneer alle drie de pilaren op orde zijn en met elkaar gesynchroniseerd zijn kunnen jouw digitale kanalen leiden tot succes. Bij het opstellen van jouw digitale strategie is de volgorde waarin je invulling geeft aan de 3 pilaren essentieel. Zorg dat de techniek altijd volgt uit de wensen van de gebruiker en je organisatiedoelstellingen. De klant staat altijd voorop!

Wij helpen je graag bij het behalen van strategisch digitaal succes door jouw huidige kanalen onder de loep te nemen of nieuwe effectieve kanalen te realiseren. Cobra Systems is gespecialiseerd in creatieve en innovatieve oplossingen voor digitale toepassingen. Optimale websites, handige apps, supersnelle WiFi én blije klanten! Ook benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen?