WiFi is één van de meest onderbenutte digitale kanalen waarmee je op een laagdrempelige manier in contact kunt komen met je klanten.

Niet alleen kun je hierdoor beter inzicht krijgen in de wensen en behoeften van je doelgroep, ook kun je je dienstverlening optimaliseren, wat zorgt voor een optimale klantbeleving. Wij helpen je op weg met vijf tips...

In een customer journey beschrijf je precies welke ‘reis’ je klanten maken van het eerste contact tot de daadwerkelijke aankoop van je product of dienst. Tijdens deze reis is er op verschillende momenten contact tussen je bedrijf en de klant. Door de inzet van WiFi kun je zorgen voor nóg meer touchpoints met je klanten!

 

Breng de customer journey in kaart

Het optimaliseren van je customer journey begint met het in kaart brengen ervan. Dat kun je doen met beproefde Design Thinking methodes als Customer Journey Mapping en Persona’s. Met behulp van post-its werk je de customer journey of de persona van je klanten op een visuele manier uit.

Op basis hiervan kun je bekijken welke klantcontacten positief of negatief zijn en welke klantcontactmomenten nog ontbreken.

 

WiFi in de customer journey

Door het toevoegen van een WiFi-portal zorg je voor meer contactmomenten met je klant. Het is opvallend hoe vaak dit in de praktijk nog wordt onderbenut! Zeker bij locaties die druk bezocht worden, is WiFi één van de weinige mogelijkheden om jouw klant te interesseren voor vervolgcontact. Denk bijvoorbeeld aan bezoekers die online of offline een kaartje kopen voor een pretpark of event. Met WiFi kun je ook tijdens en na het bezoek zorgen voor contact met bezoekers.

5 tips voor de optimale inzet van WiFi

Zo kun je het gebruik  van WiFi in je customer journey optimaliseren:

Tip 1: verzamel extra gegevens over de gebruikers van je WiFi-netwerk met WiFi-analytics zodat je je dienstverlening kunt optimaliseren!

Tip 2: vereenvoudig de toegang tot je WiFi-netwerk via het scannen van een QR-code. Zorg dat je portal AVG-proof en volgens jouw huisstijl is ingericht.

Tip 3: zorg ervoor dat je ook toestemming hebt om in de toekomst contact te houden met jouw klant door bij het inloggen te vragen om zijn/haar Facebook, LinkedIn of emailadres. Ook kun je na het bezoek vragen om een review.

Tip 4: geef aanvullende informatie door na het inloggen op je WiFi-portal door te linken naar een programma of pagina met de laatste updates en nieuwtjes!

Tip 5: doe een relevante aanbieding na het inloggen op de WiFi-portal. Zo kun je terugkerende klanten die meerdere keren inloggen op je WiFi bijvoorbeeld een korting aanbieden.

 

 

 

 

Ook benieuwd naar de customer journey van je klanten en hoe WiFi daarbij van waarde kan zijn?

Cobra Systems is gespecialiseerd in creatieve en innovatieve oplossingen voor digitale toepassingen. Optimale websites, handige apps, supersnelle WiFi én blije klanten! Ook benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Maak kennis met onze digitale diensten